Little Red Riding Hood (Czerwony Kapturek) to baśniowa historia, którą w polskiej wersji znamy z wielu wersji literackich i teatralnych. Nie ma dziecka, które nie zna opowieści o Czerwonym Kapturku, wilku i babci.Dlatego nawet w angielskiej wersji tej bajki, jeśli uczniowie coś przeoczą lub czegoś nie zrozumieją, mogą łatwo i wczuć się w te historię. Przedstawienie przygotowane w zabawnej, pomysłowej i nowoczesnej formie, z małą dawką bajkowego morału, wzbogacone wesołymi piosenkami.
Dlatego nawet w angielskiej wersji tej bajki, jeśli uczniowie coś przeoczą lub czegoś nie zrozumieją, mogą łatwo i wczuć się w te historię. Przedstawienie przygotowane w zabawnej, pomysłowej i nowoczesnej formie, z małą dawką bajkowego morału, wzbogacone wesołymi piosenkami.
Nasza historia zaczyna się niekonwencjonalnie – Czerwony Kapturek nie chce iść do szkoły, ponieważ czeka ją ciężka klasówka. Wymyśla, że musi odwiedzić chorą babcię. O tym, jak wiele kłopotów wywoła niepotrzebne kłamstwo, oraz że wagarowanie nie popłaca, dowiemy się z tej historii.
Zamierzenie twórców – przy użyciu lekkiej i zabawnej formy wzbogacić naukę języka angielskiego. Dobrze dobrane słownictwo oraz proste formy czasu teraźniejszego i przeszłego dostosowane są do uczniów na poziomie podstawowym (zazwyczaj 3-5 klasa).
Celem przedstawienia jest doskonalenie znajomości języka angielskiego dzięki bezpośredniemu z nim kontaktowi. Jednocześnie uczniowie przeżyją artystyczne doznanie na profesjonalnym aktorskim poziomie. Dostarczamy uczniom pozytywnych doświadczeń związanych
z nauką języka angielskiego.
Poziom językowy jest tak dostosowany, aby młodzi widzowie ze zrozumieniem śledzili wydarzenia na scenie przekazane w języku angielskim w atrakcyjnej scenicznej formie. Jesteśmy przekonani, że spektakl ten pozostawi w nich uczucie satysfakcji z bezpośredniego kontaktu z językiem angielskim i wytworzy pozytywne nastawienie do dalszej nauki.
Sugerujeme, aby nie dokonywać podziału na uczniów z lepszą lub gorszą znajomością języka. Nie chodzi o to, aby na przedstawieniu byli tylko uczniowie, którzy dobrze radzą sobie z nauką języka, ale również ci, którym chcielibyście pomóc w przełamaniu językowych barier. Dzięki naszemu przedstawieniu odkryją, jak wiele już potrafią i jak wiele mogą się jeszcze nauczyć. Naszym doświadczonym aktorom zawsze udawało się zainteresować widzów i skupić ich uwagę aż do końca.
Z wyprzedzeniem przesyłamy do każdego przedstawienia materiały dydaktyczne przygotowane według szkolnych programów nauczania. Zawierają słownictwo, zwroty i elementy gramatyki użyte w spektaklu. Ponadto do waszej dyspozycji są przygotowane materiały zawierające ćwiczenia z nagraniami audio, piosenki z przedstawień, a także teksty piosenek w językach angielskim i polskim.
Słownictwo:
cap, wood, wolf, granddaughter, grandmother, hunter, hungry, bed, bad, belly, fairy tale, light, dark, torch, long, hand basket, sick, meadow, corner, idea, something, boy, beautiful, sunglasses, little, ears, eyes, teeth, swallow, eat, ill, world, sad, nurse, greedy, cook, washing
Czasowniki:
can, help, sleep, must, come, wake up, walk, meet, want, know, remember, try, tell, visit, hide, knit
Czasy:
Present Simple, Present Continuous
Przedimki:
in, to, under, next to, on, for, at
Zwroty:
What´s your name? Come in. Put the light on. Where does she live? Hold on. Wait a minute. Where do you go? Look at. Leave her alone. What’s going on? Eat up. Turn left. Go straight away. Where is...? Run away.
Materiały dydaktyczne
Z dostatecznym czasowym wyprzedzeniem przesyłamy do każdego angielskiego przedstawienia materiały dydaktyczne przygotowane według szkolnych programów nauczania. Zawierają słownictwo, zwroty i elementy gramatyki użyte w spektaklu.
Koordynator ds. sprzedaży i promocji:
Spektakl Little Red Riding Hood niezmiernie podobał się naszym młodszym dzieciom, pomogły też przesłane nam wcześniej materiały. Podstawowe słownictwo zostało utrwalone po spektaklu. Gra aktorów żywa, odniesienia do współczesnych gier i nazewnictwa używanego przez dzieci wywołały ogromny entuzjazm. Kontakt z Centrum Teatralnym w celu rezerwacji i płatności - bardzo dobry. Nie mamy żadnych negatywnych uwag. Podobnie mogę ocenić spektakl Peter Black. Jeżeli mogę zasugerować - proszę o zapraszanie dzieci z widowni do udziału w scenkach.
SP nr 16 w Rudzie Śląskiej
Spektakle bardzo ciekawe. Uczniom starszym podobał się współczesny styl przedstawienia, humor, zarówno postaci, jak i języka. Zwrócili uwagę na świetny dobór dekoracji i strojów. Uczniowie klas młodszych wraz z opiekunami - zachwyceni. Poziom języka dostosowany do wieku odbiorców. Tak na marginesie to bardzo proszę o wiadomości mailowe o kolejnych spektaklach wystawianych w naszej okolicy. Serdecznie dziękujemy
SP nr 6 w Łaziskach Górnych
Witam, przedstawienia bardzo nam się podobały. Były zrozumiale dla młodzieży oraz w fajnej rozrywkowej formie. Nasi uczniowie byli bardzo zadowoleni po spektaklu.
SP nr 12 w Mikołowie
Bardzo dziękujemy za świetne spektakle; nasi młodsi uczniowie obejrzeli wcześniej The Little Red Riding Hood, teraz starszych zachwycił Peter Black. Obydwa przedstawienia na najwyższym poziomie, świetnie odebrane zarówno przez uczniów jak i nauczycieli. Dawno tak dobrze się nie bawiliśmy! Wypełniacie Państwo lukę w bogatej w ostatnich latach ofercie spektakli i filmów dla szkół, aż się prosiło, żeby i po angielsku. I w końcu jest! Jako widzowie czujemy się naprawdę ”dopieszczeni” zarówno poziomem gry aktorskiej, dowcipnymi dialogami, oprawą sceniczną jak i całą resztą. Organizowanie spektaklu poza szkołami - to ukłon w stronę tak małych placówek jak nasza. Poza tym ćwiczenia wprowadzające do spektaklu, elastyczność w ilości zamawianiu biletów i forma płatności – super!
SP w Zbylitowskiej Górze
Spektakl oceniam bardzo pozytywnie. Był dostosowany poziomem językowym do moich uczniów i wiem ze zrozumieli sztukę. Podobała im się także tematyka- komediowy charakter i szczypta dobrego humoru były strzałem w dziesiątkę. Długość przedstawienia uważam także za dobrze dobraną do wieku uczniów. Chętnie kiedyś jeszcze skorzystamy.
Szkoła Szpitalna w Rzeszowie
Chciałam bardzo podziękować w imieniu dzieciaków za spektakle. Bardzo się wszystkim podobały. Powiedzieli, że chcą więcej:) Gra aktorska świetna, scenografia i efekty też profesjonalne. Było nam bardzo miło. Myślę, że na drugi rok, gdybyście Państwo mieli coś nowego w ofercie to chętnie skorzystamy.
Zespół Szkół Salezjańskich w Przemyślu
Moi uczniowie zachwyceni. Wszystko się podobało. Fajnie, że współczesne teksty były wplecione w całe przedstawienie. Czas szybko minął i przyjemnie:) Dziękujemy!
SP nr 1 w Siemianowicach Śląskich
Dzisiaj 45 uczniów Zespołu Szkół Mechanicznych nr 1 w Krakowie obejrzało z zainteresowaniem Wasz spektakl. Uważam , że to wartościowa , atrakcyjna i świetnie opracowana pozycja wzbogacająca szkolną naukę języka angielskiego.
ZSM nr 1 w Krakowie
Bardzo dziękujemy za przedstawienie. Uczniowie byli bardzo zadowoleni, spektakl był właściwie dostosowany wieku wszystkich uczniów również moich (18, 19 lat). W pierwszych sekundach spektaklu oblały mnie zimne poty, jak usłyszałam język polski, zastanawiałam się czy to nie czasem pomyłka z mojej strony, moi uczniowie byli poruszeni dlaczego zabrałam ich na spektakl w języku polskim:) W ostateczności, bardzo nam się podobało, czekamy na więcej.
ZSZ w Jastrzębiu Zdroju
Chciałam bardzo podziękować za wczorajszy spektakl w Tarnowie- " Little Red Riding Hood" - dzieci były zachwycone pojawiły się głosy ,że to najlepsza bajka jaką w życiu widziały. Mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja spotkać się na innym spektaklu. Gratulacje dla wszystkich aktorów-Babcia rewelacyjna.
Zespół Szkół Muzycznych w Tarnowie
Spektakl podobał się uczniom był zarówno pouczający jak i zabawny.
SP w Zagórzu
Znana historia o Czerwonym Kapturku przygotowana w zabawnej, pomysłowej i nowoczesnej formie, z małą dawką bajkowego morału, wzbogacona wesołymi piosenkami bardzo przypadła do gustu naszym uczniom. Z zaciekawieniem śledzili oni wydarzenia na scenie oraz aktywnie wykazywali się znajomością języka angielskiego w trakcie spektaklu. Udział w przedstawieniu dostarczył uczniom wielu pozytywnych wrażeń oraz w dużym stopniu przyczynił się do satysfakcji ze znajomości języka angielskiego, co z pewnością przełoży się na pozytywne nastawienie do dalszej nauki tego języka.
SP 9 w Sanoku
Choć minęło już trochę czasu od dnia, w którym obejrzeliśmy wasze spektakularne przedstawienia w Ząbkowicach, to wciąż wspominamy na lekcjach niektóre sceny. Muszę przyznać,że uczniowie docenili wkład pracy, grę aktorską i scenografię: sprzedawca rowerów zrobił furorę; wnętrze wilka - rewelacyjnie przedstawione. Bardzo liczymy na to,że za jakiś czas zaprosicie nas znowu na kolejne przedstawienia.
ZSP nr 1 w Dąbrowie Górniczej
Przedstawienie - REWELACJA!!! WSZYSCY SUPER, ALE BABCIA SKRADŁA NASZE SERCA!!!
SP Nr 18 w Tarnowie
Jeśli chodzi o nasze wrażenia z przestawienia to są one jak najlepsze. Uczniom przedstawienie bardzo się podobało - było zabawne, angielski był na odpowiednim poziomie. Wielu z nich wcześniej obawiało się, że niewiele zrozumie. Podczas przedstawienia nie musieliśmy uczniów upominać i uciszać - to najlepsza recenzja.
SP nr 13 w Siemianowicach Śląskich
Tak zaraz, na gorąco, po spektaklu uczniowie mówili, że bardzo fajne przedstawienie a najważniejsze, że śmieszne! Wszyscy zapamiętali wzmiankę o Sławomirze! Kilka zapamiętanych angielskich słówek powtarzali , przypominając niektóre kolegom i mam nadzieję, że chociaż trochę zapamiętają! Bardzo nam się podobało. Dziękujemy!
SP nr 21 w Sosnowcu
Uczniowie wspaniale się bawili. Poziom przedstawienia bardzo dobrze dopasowany do wieku. Nawet największe gagatki słuchały z otwarta buzia czekając na kolejny żart językowy.
SP nr 16 w Rudzie Śląskiej
Przedstawienie wszystkim bardzo się podobało i z niecierpliwością czekamy na następne ;-)
SP nr 21 w Jaworznie
Proszę przekazać aktorom podziękowanie za wizytę i występ. Dzieciom bardzo się podobało.
SP 33 w Katowicach
Przedstawienie mi się podobało. Dzieci też były bardzo zadowolone. Mam nadzieję, że będziemy mieli okazje zobaczyć jeszcze w przyszłym roku szkolnym inne przedstawienie.
SP nr 14 w Jastrzębiu-Zdroju
Spektakl Little Red Riding Hood bardzo nam się podobał. Aktorzy świetni, fajne tez było to, że słownictwo było dostosowane do możliwości dzieci. Jesteśmy zadowoleni, nie widzimy żadnych aspektów do poprawienia. Chętnie jeszcze skorzystalibyśmy z innego przedstawienia.
SP nr 7 w Żorach
Dziękujemy za: profesjonalizm, dowcip, mądre przesłanie
ZSP nr 9 w Żorach
Witam w imieniu SP nr 1 Skoczów. Bardzo podobało nam się przedstawienie Little Red Riding Hood. Chcieliśmy podziękować na ręce Pani wszystkim wspaniałym aktorom i proszę o nas pamiętać w przyszłości. Pozdrawiamy
SP nr 1 w Skoczowie
Little Red Riding Hood -We wtorek, 2 kwietnia, uczniowie klasy IV, V a i V b uczestniczyli w spektaklu polsko-angielskim „Czerwony Kapturek-Wersja Nowoczesna”. Wydarzenie odbyło się w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie a sztukę wystawiła grupa teatralna z Krakowa. Dzięki przedstawieniu uczniowie mieli świetną okazję do kontaktu z językiem angielskim w dość niekonwencjonalny sposób, do chwilowego oderwania się od rzeczywistości- tak bardzo przepełnionej nowoczesnymi technologiami oraz do przeniesienia się w świat tradycyjnych bajek. Temu wszystkiemu towarzyszyła duża dawka śmiechu i humoru. Z niecierpliwością czekamy na kolejny spektakl już w maju!!!
SP nr 14 w Rzeszowie
Dziękujemy za miło spędzony czas, który przyniósł pożytek nie tylko uczniom. Przedstawienie bardzo nam się podobało. Niektórzy uczniowie nawet cytują niektóre sformulowani ze spektaklu. Prosimy o informowanie nas o następnych przedstawieniach. Jeszcze raz dziękujemy i życzymy wielu sukcesów i zadowolonych widzów.
nauczyciel
Przedstawienie było świetne! Przede wszystkim zabawne opracowanie i żywa akcja sprawiły, że fabuła wciągnęła uczniów. Oglądali uważnie aż do końca, chociaż miałam obawy, czy będą zachowywać się właściwie, ale nie było czasu na wymyślanie głupot, historia ich wciągnęła. Jeśli chodzi o język angielski, to opracowanie było na bardzo wysokim poziomie – sposób wysławiania się był świetny, ijednocześnie jasny do zrozumienia. Uczniowie, którzy byli ze mną na przedstawieniu, obawiali się, czy będą w stanie zrozumieć o co w nim chodzi, ale potem ich reakcje były bardzo pozytywne. Z niecierpliwością czekamy na kolejne przedstawienia!
nauczyciel
Dzień dobry, wasze przedstawienie zostało przez naszych pedagogów i uczniów bardzo dobrze ocenione. Było według nich „zrobione super formą“ – zabawa, przećwiczenie i zrozumienie obcego języka. Bardzo dziękujemy!
nauczyciel
TO BYŁO NIESAMOWITE!!! Przestawienie, które miało iskrę, akcję ale głównie humor – inteligentny humor, natchnęło nie tylko nas, ale głównie dzieci. Baaaardzo dziękujemy i wierzymy, że jak przygotujecie coś nowego, to dacie nam znać.
nauczyciel